Sunday, November 17, 2013

Terbang.


Sepatutnya aku siapkan report bio nak hantar esok. Tapi time cenggini lah tiba-tiba rasa nak mennaip adoiii..

Hidup ni.... most of the time unexpected kan? Lain kita plan, lain yang jadi. Lain kita nak, lain yang datang. Lain yang kita mintak, lain yang dia bagi. Eh pelik pulak aku baca ayat aku ni, kalau tak faham mohon pencerahan.

Dulu aku punya keinginan adalah untuk terbang. Terbang ke negara orang untuk mengejar apa yang aku nak. Berjauhan dengan family dan kawan-kawan yang aku kenal. Merasai suasana empat musim di negara orang putih sana. Nak rasa musim sejuk pakai baju tebal main salji. Nak hirup udara segar musim bunga. Dan nak buktikan yang aku ni bukan seorang yang lemah, mampu berdiri di atas kudrat sendiri, berdikari hidup jauh dari family.

Kononnya. Itu semua angan-angan siang malam aku time kanak-kanak ribena.Tapi, nampaknya keinginanku itu tidak kesampaian. Cuma mampu tercampak di sini, lebih kurang 400 km je dari rumah, naik bas 8 jam, naik AirAsia 55 minit. Hahaha. Angan-angan saja semuanya. 

See? Apa yang aku plan selama ni tak jadi pun. Nampak tak hidup ni memang unpredictable. Aku tak pernah terfikir ni untuk belajar kat sini and amik bidang yang aku belajar sekarang ni. Pelik kan? It was really really never come out in my mind. Seriuosly, kalaulah aku dapat sambung degree dalam bidang yang aku pegang namanya ni, aku tak tahu akan jadi macam mana sebab benda ni aku tak pernah angan-angankan. Always lah aku fikir, ME? Being a person who will study all about oral and kerja nanti hari hari ngadap gigi orang je? Jauh sekali dari angan-anganku yang nak jadi thoracic surgeon hmmm 

Tapi aku yakin dan percaya dengan perancangan Dia, Aku tahu pada saat apa yang aku inginkan tidak kesampaian,sebenarnya Dia sedang mengatur perjalanan hidup aku. Perjalanan and takdir hidup yang terbaik untuk Hamba-Nya. Semuanya ada hikmah, sama ada kita jatuh atau kita berdiri di puncak. Yang pasti aku kena bersyukur dan live my life to the fullest. Dan ini automatically menjadi tanggungjawab aku untuk belajar, cari ilmu untuk masa depan aku.

Dan aku nak semua yang kecewa dengan hidup dia, oh sorry for being rude but you shouldnt fell like that. Please wake up and keep running. I believe that you can do it. Aku pun percaya, so korang pun kenalah percaya. Trust me babeyh *poyo tak ingat dunia* Percayalah bro, lepas ni akan ada yang lebih baik untuk ko Reflect back and yakin dengan Allah. So, please stop mengeluh, benci and bangun dear.

Ahaa yang pasal nak pergi luar negara tu, tak pe tak pe tekad aku satu hari nanti aku pasti akan ke sana *cett revenge sikit* Insya Allah... Nanti aku angkut satu kampung pergi hahaha

o yeah minggu ni balik kelantan. rumahhhhh tunguu akuuu !!

Assalamualaikum... Bai bai bai *gaya ending shin chan*

8 comments:

  1. Daebakkk!! lets fly sesama en nanti. hiks

    ReplyDelete
  2. eh eh kt tak sekampung, tak msuk senarai hahaha. xleh, xleh :p

    ReplyDelete
  3. hahaha takpe. kita kan jiran. kan kan? :P haha

    ReplyDelete
  4. hahahah nak jugakkk. jiran pun boleh :p

    ReplyDelete
  5. Nak kmen jgk lah.. CikMeny , nk fly tu boleh.. tp ingt daku disini ye chemek ==,

    #CubaTekaSapeSaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha sape kah anda? berteka-teki pulaknyee hehe

      Delete